Timetrial✅

21 juni 2019 - Henley-on-Thames, Verenigd Koninkrijk

Na alle verhalen en opgebouwde spanning was het vanochtend dan eindelijk zover! We mochten starten. We hadden al gehoord dat oproeien niet echt kon, dus na een aantal weken de ergo te hebben vermeden was het tijd om hierop toch al het eerste zuur op te zoeken. Hierna kleine voorbespreking en dan onze leen boot weer in het water. Uitzetten en de chaos om ons heen een beetje proberen te vergeten. 3 opzetjes en toen was daar eigenlijk al het moment waarop we hadden gewacht de start! Koppies leeg beentjes aan, deze race telt het zou zomaar de laatste kunnen zijn.

Lekker fel weggestart en blijven pompen Lisa wist de boot prachtig het water over te sturen veel van de Engelse ploegen hadden daarvan kunnen leren. Pam gaf de opzetjes aan en je voelde de kracht er dan lekker uitkomen. En zo ging ons bootje in de opstelling waarmee we toch maar twee keer hadden getraind best wel lekker. Aan de kant hoorden we op 2 verschillende momenten onze coaches en lieve supporters roepen! Na het vlot werd de eindsprint aangegeven 10 op help maar gaan! Daarna weer 10 op en weer em weer en weer! Na een tijdje waren we dan toch ineens over de finish en vertelde Pam dat ze de eindsprint aangaf maar dat we toen nog 1/4 mile moesten maar we hebben het toch maar mooi gedaan! Race was het beste voor wat we nu konden en genoeg voor verdere kwalificatie! Wij zijn trots en hopen dat we nog in het toernooi stappen kunnen zetten!

Daarna onszelf maar trakteren bij Oatopia met een flapjack!

Nu lekker de beentjes omhoog en zo Leander ontdekken!

1. Wim:
    21 juni 2019